img_2144.jpg

Oszukaj swój mózg- zasada małego talerza

Oszukujemy mózg i wprowadzamy zasadę małego talerza.

Posiłki, które zazwyczaj spożywasz są może nie tyle niezdrowe ale porcja jest za duża. Wyciągając duży i mniejszy talerz spróbuj zobaczyć jak wiele i niewiele jesteś w stanie zjeść.

Nasze oczy są zazwyczaj bardziej głodne niż reszta naszego organizmu. Skręca cię nieraz i ładujesz ile popadnie. To samo tyczy się z kanapkami zrobisz ich tyle ile zmieści się na talerzu.

Jesteśmy głodne nasz mózg chce ” widzieć ” dużo pysznego jedzenia. 
Mały eksperyment- Jak małą porcję przygotujesz na dużym talerzu, mózg od razu wysyła ci sygnał, że za mało i potrzebujesz więcej. Tą samą ilość potrawy jak nałożysz na mały talerz aż będzie się z niego wylewać mózg od razu zareaguje że to cię zasyci, bo jest wzrokowo tego dużo. Sama zobaczysz, że z małego talerza da się najeść i to do syta. 

  
Weź mały bądź średni talerzyk i wszystko ile chciałaś sobie wcześniej przygotować podziel na pół. Jedz pomalutku delektując się. Po 15 minutach dopiero nasz mózg daje nam znać, że brzuszek jest syty. O te 15 minut możemy zjeść za dużo.

Jak jesteś w połowie posiłku odłuż na chwilkę widelec i odczekaj niecałe 5 minut zobaczysz, że reszty już tak szybko nie pochłoniesz. Niewiele nam trzeba , w sensie nie potrzeba nam dużych porcji. Regularne 4-5 posiłków na dzień wystarczy.

 Z tym, że smoothie, owoc, jogurt czy mała nawet sałatka jest też posiłkiem. 
Zasadę małego talerza stosuję od dwóch lat na prawdę działa. Nigdy nie jestem mega głodna i nigdy się też nie przejem. Zaraz po późnym obiedzie czy wczesnym lunchu jestem w stanie bez uczucia ospałości i ciężkości wrócić do poprzednich zajęć. 

Jak się przejemy to nie mamy siły abysię ruszać i dobrze funkcjonować, włącza się nam od razu syndrom drzemki. A jest tak wiele do zrobienia, że szkoda tracić czasu na ospałości. Jedzenie to nasze paliwo ma nas doładować abyśmy mogli ruszać dalej, nie spowolnić. 
Jedząc mniej będziemy czuły się lekko ale również pozbędziemy się oponek, bo przecież wiosna a zaraz za nią lato. Czas start zdrowe odżywianie już nie powinno stanowić rygorystycznego selekcjonowania diet. Zdrowe odżywianie powinno być naszym stylem życia, naszym mądrym wyborem. Piszesz się na to? To co wyciągamy małe talerzyki?

  

Dodaj komentarz